Din varukorg är tom

Köpvillkor

För din och vår trygghet följer vi Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen. Tylösand Trading, org.nr 556945-6295 med säte i Halmstad.

Frakt & Leveranstid

  • Om inget annat anges i anslutning till produkten levereras den fraktfritt till dig eller närmaste ombud.
  • Leveranstiden är preliminärt ca 5 arbetsdagar. Leveranstiden räknas i arbetsdagar och inkluderar inte helger eller helgdagar.
  • Om leveranstiden blir längre meddelar vi dig så fort förseningen kommit oss tillkänna.
  • Vi reserverar oss för längre leveranstid vid hög belastning eller händelser utanför vår påverkan.
  • Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav gällande leveransförseningar.
 

Priser

  • Alla priser är inklusive moms.
  • Särskilda avgifter tillkommer för returfrakt och outlösta paket.
  • Priset som anges i webbutiken den dag beställningen görs gäller. Vi reserverar oss för felaktiga prisangivelser.

Ångerrätt & Byten

Du har i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen 14 dagars ångerrätt som börjar gälla dagen efter du tagit emot varan. Om ångerfristens sista dag infaller under en lördag, söndag eller en helgdag förlängs ångerfristen så att den även gäller nästkommande vardag.

Obs! Skulle du ångra dig direkt efter köp och varan är under leverans måste du följa nedanstående returpolicy.

Undantag då ångerrätten inte gäller

  • Vid köp av varor som inte kan återlämnas på grund av hygienskäl där förseglingen är bruten.

Kontakta oss här INNAN du önskar returnera en vara. Se till att ha läst igenom nedanstående punkter för att undvika missförstånd. Glöm inte att uppge ditt ordernummer för snabbare hantering. 

  • Retur skall skickas inom 14 dagar från dagen du meddelar oss att du önskar returnera ditt köp.
  • Returen skall skickas med Postnord och vara spårbar, annars anses den ej som giltig.
  • Retur betalas av dig som kund, som också står för risken för varan. Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten. 
  • Varan skall vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar. 
  • Förseglingen får inte vara bruten, varor med bruten försegling kan inte returneras. 
  • Om din hantering av varan varit oaktsam och innebär en värdeminskning kommer vi göra avdrag motsvarande denna värdeminskning. 
  • Emballera returpaket ordentligt. Är varan trasig vid retur utgår ingen ersättning och du får hantera reklamationen mot Postnord.  
  • Har du valt faktura som betalsätt tillkommer en fakturaavgift till Billmate, den återbetalas ej utan måste betalas till Billmate
  • Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom trettio (30) dagar från det att vi tagit emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto eller swish.

Undantag då ångerrätten inte gäller

  • Vid köp av varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som har fått en tydlig personlig prägel.
  • Vid köp av varor som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl när förseglingen är bruten, exempelvis underkläder, badkläder och hudvårdsprodukter.
  • Vid köp av digitalt innehåll som levereras via nedladdning. 

Reklamation

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen på www.konsumentverket.se.

Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och skall meddelas inom sex månader för att anses vara skälig om inte annat visas. Önskar du reklamera senare än sex månader ligger bevisbördan på dig att visa att felet är ursprungligt.

Reklamationsrätten omfattar exempelvis inte fel som beror på vanvård, normalt slitage, onormalt bruk (handhavandefel), olyckshändelse eller liknande förhållande. Vi reserverar oss för eventuella fel i färgåtergivning, produktutseende och texter.

Tillvägagångssätt vid reklamation

  • Kontakta oss här med film eller bilder på varan du önskar reklamera. Därefter skickar vi en fraktsedel du kan använda för returen.
  • Glöm inte att uppge ditt ordernummer för snabbare hantering.
  • För att en reklamation skall godkännas MÅSTE varan först returneras till oss för bedömning.

Efter godkänd reklamation följer vi nedanstående

  1. Avhjälpande, där vi rättar till felet.
  2. Omleverans, där du får en ny likvärdig vara.
  3. Prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
 
 

Transportskada

Synlig transportskada
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du i samband med utlämningen göra följande:

  • Reklamera skadan skriftligen på utlämningsstället. Utan denna notering utgår ingen ersättning.
  • Kontakta oss här samma dag med kopia på reklamationen.

Dold transportskada
Vid transportskada som ej är direkt synlig (dold) skall du i samband med upptäckten, dock senast 2 dagar efter mottagandet göra följande:

  • Reklamera och dokumentera skadan med bilder eller film på produkt, emballage och följesedel här. Utan dokumentation utgår ingen ersättning.
  • Vid ersättning av skadat gods utgår ersättning endast för varuvärdet, inte för fraktkostnader. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto eller swish.

Outlösta paket

Paket som går tillbaka till oss outlöst behandlas INTE som en retur. För att utnyttja ångerrätten behöver du som kund hämta ut den beställda varan och därefter göra returen. 

De flesta paket förvaras hos ditt ombud i 14 dagar. Paket som inte hämtas ut i tid returneras till oss och förvaras oöppnat tills du hör av dig, dock max 30 dagar, därefter tillfaller varan oss.

För outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. För närvarande motsvarar denna kostnad 425 kr (inkl. moms).

Betalning

Betalning sker genom vår samarbetspartner Billmate som hanterar alla betallösningar via sin snabbkassa. 

Force majeure

Händelser som ligger utanför vår kontroll och som skäligen inte kunnat förutses, faller under Force Majeure, vilket innebär att vi befrias från förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 

Twist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Övrigt

  • Vi tillämpar 18-års åldersgräns vid köp om inget annat avtalats med kund eller målsman. 
  • Vi förbehåller oss rätten till justering av information exempelvis priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden utan föregående avisering.
  • Vi reserverar oss för eventuella fel i färgåtergivning, produktutseende och texter.
  • Vid eventuellt felaktigt lagersaldo, slutförsäljning till uppgivet pris eller produkt som utgått, har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp. 
Information
Ring oss 035-34590
Vardag: 08.00 – 12.00 eller enligt överenskommelse.
Jonas Olander 0705-489330
Mattias Högberg 070-36 345 90
Maila oss info@tylosandtrading.se
Besök oss